Firebird carbon - rám

Firebird carbon - rám Zobrazit v plné velikosti

zrušit výběr

Cena 89 990 Kč

Dostupnost na dotaz

Celokarbonový rám je již tradičně vyrobený metodou Pivot hollow core, která navyšuje tuhost a snižuje váhu. Firebird je inspirovaný DH specifikací, jeho dlouhý rozvor kol a hlavový úhel 65 stupňů, zajišťuje vysokou stabilitu a kontrolu 

Předností Firebirdu pro závody enduro je jeho lehkost, tuhost, výborná trakce a stabilita ve strmých sjezdech. Tyto vlastnosti z něj dělají ideální sportovní náčiní pro etapy Enduro World Series.

Pro bikeparkové ježdění poskytuje povedená geometrie hravost a okamžitou reakci na změnu jízdní stopy v kombinaci s maximální kontrolou v rychlosti jako ve Světovém poháru DH

Geometrie

Přebráním progresivní geometrie z karbonového rámu Phoenix DH, je Firebird jedním z kol s nejuniverzálnějším použitím na světě. Převážně i kvůli kombinaci superkrátké zadní stavby. Rozhodující efektivní délka hodní rámové trubky lépe vede přední kolo terénem a dává Firebirdu perfektní stabilitu a výbornou prostupnost při prudkých výjezdech.

Dlouhou a nízkou geometrii ocení jezdec především při sjezdu ve vysoké rychlosti a prudkých technických výzvách. Krátká zadní stavba zajistí výbornou manévrovatelnost a dynamickou jízdu, která povede kolo tam, kam budete chtít.  

DW-Link

Dave Weagle, mozek stojící za designem dw‐link® a Chris Cocalis, prezident a zakladatel společnosti Pivot, spolupracovali na všech návrzích systémů odpružení pro kola Pivot. Pro karbonový Firebird vytvořili odpružení, který využívá nejlepší vlastnosti systému dw‐link® pro náročné sjezdy i výjezdy. S anti squat systémem dw‐link® a proměnlivým zdvihem kola, jsme byli schopni optimalizovat dráhu zadní stavby v 1/3 zdvihu pro absorbování nárazů (stejně jako u našeho kola Phoenix DH) při šlapání stejně jako u Mach 6. Tím je zajištěno, že nový Firebird Carbon je lepší než cokoliv jiného v této kategorii. 

Carbon Design

Dlouhé dny ježdění nahoru a dolů vyžadují silný, ale lehký rám, který zajistí více zábavy i při výjezdech. Srdce nového Firebirdu je unikátně navržený karbonový rám Pivot inspirovaný rámem Phoenix DH. S naší vlastní technologií vysokotlakého formování a vytvrzování v kombinaci s tím pravým karbonovým kompozitem jsme schopni dodávat rámy s vysokou tuhostí a nízkou váhou.
 
Firebird je dostupný ve čtyřech velikostech (S, M, L, XL) pro jezdce od 150cm do 220 cm. 

 

  • Plně karbonový rám (včetně zadní stavby) s Pivot hollow core technologií úpravy vnitřní stěny 
  • Pro pláště 27.5" až do 2,5
  • Nová dlouhá a nízká geometrie
  • Ultra krátké 430mm (16,95 ") řetězové vzpěry
  • Přesmykač kompatibilní s stealth montážním systémem E-Type
  • 170 mm zadní odpružení dw-link 
  • Určen pro 170 mm vidlice (maximální zdvih 180 mm)
  • Zadní tlumič Fox Float Factory X2
  • Enduro Max Cartridge ložiska
  • Post mount úchyt kotoučové brzdy pro kotouč 180 mm.
  • Boost™ zadní osa
  • PF92 středové složení pro nízkou hmotnost, odolnost a snadnou údržbu.
  • Kompletní vnitřní vedení hadic a bowdenů a úplná integrace DI2 (včetně baterie). Vyústění z rámu zabraňující jeho odření.
  • Možnost vnitřního vedení ovládání teleskopické sedlovky. 
  • Nová pogumovaná ochrana spodní rámové trubky.
  • K dispozici ve velikostech S, M, L, XL

 

V PŘÍPADĚ ZÁJMU O ZAKÁZKOVOU STAVBU NÁS NEVÁHEJTE KONTAKTOVAT.

 

 

 

 



* povinné položky

DW-link

Systém odpružení DW-link (stejně jako další dva v cyklistice využívané systémy Split Pivot a Delta System) navrhnul a patentoval Dave Weagle, ve volném čase rekreační cyklista. Ten již měl zkušenosti s pružícími jednotkami různých vozidel a tak je pochopitelné, že každou svou vyjížďku přemýšlel nad zdokonalením odpružení svého kola.

Vznikl tak postupně DW-link, který dnes má hned několik patentů, světu totiž přinesl několik nových konceptů a rozměrů. Díky tomu je něco z Weaglova systému uplatněno i v konstruktérství odpružení vozidel. Weagle například jako první na světě charakterizoval pákové odpružení pro jízdní kola.

Jako hlavní problém u celoodpružených kol spatřoval ztráty energie při šlapání a ono pohupování, které činí z celoodpruženého bajku kamion. Jeden z důvodů, proč jsou fully tímto postiženy je podle něj také v nevyvážených silách během pohybu nohou nahoru a dolů a v konstrukci odpružení proto Weagle používá tzv. anti-squat. Ten u aut (např. Lamborghini Gallardo) omezuje výkyv zadní nápravy dolů při akceleraci, na kole eliminuje propružování a ztrátu energie při šlapání, což kolu dává neomezené vlastnosti při zrychlování, prudkém zatáčení v technických úsecích i při jízdě do kopce, ať už vsedě nebo se do šlapání opřete vestoje. Systém plovoucího čepu DW link, který vytváří pomocí dvou hliníkových ramínek virtuální čep, tedy umožňuje pohlcování sebemenších rázů terénu a přitom nereagovat na výchylky šlapání a neobtěžovat jezdce nechtěným propružováním a taháním řetězu za pedály.

Co DW-link odlišuje od jiných, byť podobných systémů (jako je VPP od Santa Cruz) jsou výrazně kratší vahadla. Díky nim dochází k pohybu virtuální osy otáčení - v první části zdvihu jde zadní kolo nahoru, pak směřuje dopředu. Systém však s úspěchem žehlí propružování vznikající váhou jezdce a šlapáním při jízdě umožňuje jedno ze současně nejdokonalejších, ne-li nejdokonalejší nastavení, odpružení k optimální jízdě. Dave Weagle vycházel z faktu, že každý jezdec má své těžiště - teoretický bod ležící před ním přibližně v úrovni jeho pupku. Na základě třetího Newtonova zákona akce-reakce platí, že při pohybu kola vpřed je hmota tvořená jezdcem tlačena dozadu. Proto většina zadních tlumičů jde do komprese při zrychlování a rozjíždění. To je ono nežádoucí pohupování či chcete-li propružování. Něčím podobným jsou postižena; všechna vozidla, proto se používá výše zmiňovaný anti-squat činící pružící jednotku odolnou vůči pohybům těžiště vlivem akcelerace.

Dalším problémem u celoodpružených  jízdních kol je střídavé napínání řetězu vlivem šlapání vzhledem k zařazenému převodu a měnící se vzdálenost mezi středem a osou zadního náboje; DW-link efektivně negativa řazení snižuje. Tlumení přitom není synonymem výkonného pružícího systému; menší komprese tlumení dává tlumiči šanci reagovat na menší nerovnosti a pomáhá trakci v zatáčkách a stoupáních. Odborné články v uznávaných zámořských časopisech již opakovaně vyzdvihovaly DW-link pro vyrovnanost trakce, akcelerace, brzdění a schopnost vyrovnávat i malé podněty s neobvyklou lehkostí a zároveň si zachovat citlivost na velké rázy. Jde o velmi povedený systém, u kterého se například daleko méně projevuje pedal kick back, než u VPP. Navíc celý systém uchvacuje i velmi pěkným designem.

Virtuální DW-link lze proto bez rozpaků označit za novou generaci odpružených systémů. Jednoduché a přesné nastavení, bezchybná funkce a už žádné pocity brždění či propružování při jízdě na fullech. 

Napište svůj názor

Firebird carbon - rám

Firebird carbon - rám

Napište svůj názor