zrušit výběr

Cena 95 990 Kč

Dostupnost na dotaz

Nový Phoenix DH carbon. Phoenix je vybaven 27,5 " koly, ultra-lehkým rámem a dw-Link® odpružením. Využitím technologií z našeho oceňovaného modelu Mach 6 Carbon a Pivot hollow core technologií úpravy vnitřní stěny se nám podařilo dosáhnout konečné váhy rámu s tlumičem 2,9kg.

S kompletním kolem potom atakujete hranici 14kg a to je nekompromisní DH bike opravdu slušné. To Kombinace 27,5" kol a dw-Link® konstrukce nám umožnilo stvořit rám, který vzbuzuje důvěru při vysoké rychlosti a kontrolu na nejtěžších sjezdech. Je to opravdu smrtící kombinace prokázaná úspěchem na okruhu Světového poháru. 

Vzduchový tlumič

Pro rok 2016, a v přímém důsledku zpětné vazby od našich jezdců přichází Phoenix Carbon s tlumičem Float X2 Fox. Fox Float X2 nabízí lepší kontrolu, která jim umožní jet rychleji a s větší jistotou. X2 tlumiče umožňují nezávislé nastavení vysoké a nízké kompresní rychlosti a odskoku. EVOL air sleeve, Kashima a nové RVS za účelem zajištění hladkého přechodu mezi reakci na malé i velké nárazy.

Vzduchové tlumiče Fox Float X2 jsou mnohem lépe laditelné na váhu jezdce a podmínky než je klasický pružinový tlumič. 

Po celosezóním závodění na obou typech tlumičů si naši závodní i testovací jezdci vybrali X2 jako své preferované varianty.

Phoenix DH Carbon dovezl jezdce z týmu Pivot DH factory team (Bernard Kerr, Eliot Jackson a Emilie Siegenthaler) na stupně vítězů  ve Světovém poháru a Crankworx.

  • Plně karbonový rám (včetně zadní stavby) s Pivot hollow core technologií úpravy vnitřní stěny 
  • Navrženo pro 200 mm dvoukorunkové sjezdové vidlice
  • Fox Float X2 shock with Evol
  • 27,5-palcová kola
  • Kompletní vnitřní vedení bowdenů a hadice zadní brzdy. Vnitřní vedení ovládání teleskopické sedlovky.
  • Enduro Max Cartridge ložiska. 
  • Vysoce odolná pogumovaná kůže na spodní trubce a zadní stavbě jako ochrana rámu. 
  • Zdvih 204 mm s využitím renomovaného  dw-Link® systému. 
  • Post mount úchyt kotoučové brzdy pro kotouč 180mm
  • Pes fit středové složení pro nízkou hmotnost, odolnost a snadnou údržbu.
  • Kompatibilní s hlavovým složením Adjustable +/- 0.75°
  • Osa 157mm x 12mm
  • Závity pro ISCG-05
  • Hmotnost rámu ve velikosti M: 2,9 Kg včetně tlumiče 
  • K dispozici ve velikostech S, M, L, XL
 
 

V PŘÍPADĚ ZÁJMU O ZAKÁZKOVOU STAVBU NÁS NEVÁHEJTE KONTAKTOVAT.



* povinné položky

DW-link

Systém odpružení DW-link (stejně jako další dva v cyklistice využívané systémy Split Pivot a Delta System) navrhnul a patentoval Dave Weagle, ve volném čase rekreační cyklista. Ten již měl zkušenosti s pružícími jednotkami různých vozidel a tak je pochopitelné, že každou svou vyjížďku přemýšlel nad zdokonalením odpružení svého kola.

Vznikl tak postupně DW-link, který dnes má hned několik patentů, světu totiž přinesl několik nových konceptů a rozměrů. Díky tomu je něco z Weaglova systému uplatněno i v konstruktérství odpružení vozidel. Weagle například jako první na světě charakterizoval pákové odpružení pro jízdní kola.

Jako hlavní problém u celoodpružených kol spatřoval ztráty energie při šlapání a ono pohupování, které činí z celoodpruženého bajku kamion. Jeden z důvodů, proč jsou fully tímto postiženy je podle něj také v nevyvážených silách během pohybu nohou nahoru a dolů a v konstrukci odpružení proto Weagle používá tzv. anti-squat. Ten u aut (např. Lamborghini Gallardo) omezuje výkyv zadní nápravy dolů při akceleraci, na kole eliminuje propružování a ztrátu energie při šlapání, což kolu dává neomezené vlastnosti při zrychlování, prudkém zatáčení v technických úsecích i při jízdě do kopce, ať už vsedě nebo se do šlapání opřete vestoje. Systém plovoucího čepu DW link, který vytváří pomocí dvou hliníkových ramínek virtuální čep, tedy umožňuje pohlcování sebemenších rázů terénu a přitom nereagovat na výchylky šlapání a neobtěžovat jezdce nechtěným propružováním a taháním řetězu za pedály.

Co DW-link odlišuje od jiných, byť podobných systémů (jako je VPP od Santa Cruz) jsou výrazně kratší vahadla. Díky nim dochází k pohybu virtuální osy otáčení - v první části zdvihu jde zadní kolo nahoru, pak směřuje dopředu. Systém však s úspěchem žehlí propružování vznikající váhou jezdce a šlapáním při jízdě umožňuje jedno ze současně nejdokonalejších, ne-li nejdokonalejší nastavení, odpružení k optimální jízdě. Dave Weagle vycházel z faktu, že každý jezdec má své těžiště - teoretický bod ležící před ním přibližně v úrovni jeho pupku. Na základě třetího Newtonova zákona akce-reakce platí, že při pohybu kola vpřed je hmota tvořená jezdcem tlačena dozadu. Proto většina zadních tlumičů jde do komprese při zrychlování a rozjíždění. To je ono nežádoucí pohupování či chcete-li propružování. Něčím podobným jsou postižena; všechna vozidla, proto se používá výše zmiňovaný anti-squat činící pružící jednotku odolnou vůči pohybům těžiště vlivem akcelerace.

Dalším problémem u celoodpružených  jízdních kol je střídavé napínání řetězu vlivem šlapání vzhledem k zařazenému převodu a měnící se vzdálenost mezi středem a osou zadního náboje; DW-link efektivně negativa řazení snižuje. Tlumení přitom není synonymem výkonného pružícího systému; menší komprese tlumení dává tlumiči šanci reagovat na menší nerovnosti a pomáhá trakci v zatáčkách a stoupáních. Odborné články v uznávaných zámořských časopisech již opakovaně vyzdvihovaly DW-link pro vyrovnanost trakce, akcelerace, brzdění a schopnost vyrovnávat i malé podněty s neobvyklou lehkostí a zároveň si zachovat citlivost na velké rázy. Jde o velmi povedený systém, u kterého se například daleko méně projevuje pedal kick back, než u VPP. Navíc celý systém uchvacuje i velmi pěkným designem.

Virtuální DW-link lze proto bez rozpaků označit za novou generaci odpružených systémů. Jednoduché a přesné nastavení, bezchybná funkce a už žádné pocity brždění či propružování při jízdě na fullech. 

Napište svůj názor

Phoenix Carbon V2 - rám

Phoenix Carbon V2 - rám

Napište svůj názor