zrušit výběr

Cena 89 990 Kč

Dostupnost na dotaz

Nový SWITCHBLADE byl navržen a postaven tak aby splňoval požadavky enduro a agresivního jezdeckého stylu.
Pivot Switchblade je univerzálním kolem, které můžete osadit koly 29", ale také 27,5+. Můžete tak měnit kola dle přání. Svižný 29" bike pro celodenní ježdění na větší vzdálenosti, který prosí o rychlé, strmé a technické tratě. Jako stroj 27.5+ Switchblade kombinuje bezkonkurenční trakci s nejkratšími řetězovými vzpěrami v kategorii. 

Carbon design

Od samého počátku vývoje byl  Switchblade pro 29" i 27,5+ kola, a to je to pokročilé plánování, které umožňuje získat tolik skvělých funkcí do jednoho konkrétního kola. Celokarbonový rám vyrobený metodou Pivot hollow core je zástupcem nové nízké a dlouhé geometrie doplněné ultrakrátkými řetězovými vzpěrami, které jsou až o 1cm kratší než nejbližší konkurent. Spojením těchto prvků získal Switchblade bezkonkurenční stabilitu ve vysokých rychlostech. 

Tvary rámu jsou 100% podřízeny snaze o dokonalé jízdní naladění, nejčistší design, nejsilnější produkt a nejlehčí možnou hmotnost. Díky vlastní technologii úpravy karbonu Pivot hollow core je možné dosáhnout skvělých vsledků a rychle reagovat na podněty testovacích a továrních závodních jezdců. Díky této spolupráci vznikl také nový Switchblade. Prostě nejlepší kombinace kompozitních materiálů a tvarů pro dokonalou rovnováhu pevnosti, tuhosti a dokonalou kvalitu jízdy.

Switchblade je inspirován designem a konstrukčními prvky sesterských modelů Phoenix DH a Mach 6 V2. Výsledkem je nejtužší rám v kategorii což umožňuje přesné a jistotu i v neznámém terénu.  

DW-LINK

Systém DW-Link poslední generace byl optimalizován pro minimální odezvy pružení při šlapání a i díky tomu mohli konstuktéři posunout níže šlapací střed. Tím se zlepšila stabilita celého kola a posunulo se těžiště směrem níže. 

TLUMIČ FOX

Rám je již tradičně doplněn tlumičem Fox v custom Factory specifikaci s Kashima povrchovou úpravou a verzí DPS Evol verzí tlumiče. Vydlice lze použít se zdvihem 150mm, ale i 160mm.

DŮLEŽITÉ DETAILY

Jelikož se již v této kategorii kol příliš nepočítá s použitím přesmykače, přichází Pivot s odnímatelným úchytem na přesmykač. Díky němu zůstává možnost použití přesmykače, ale bez má Switchblade krásný čistý design. 

Switchblade nabízí plnou elektronickou integraci DI2 a snadné, čisté vnitřní vedení veškeré kabeláže včetně zadní brzdy prostřednictvím systému Pivot Cable Port.

 

  • Plně karbonový rám (včetně zadní stavby) s Pivot hollow core technologií úpravy vnitřní stěny 
  • Kompatibilní s 29 a 27.5+ obvody kol
  • Pro pláště 27.5+ až do 3,25, 29" až do 2,5
  • Nová dlouhá a nízká geometrie
  • Ultra krátké 428mm (16,85 ") řetězové vzpěry, které poráží všechny konkurenty v kategorii
  • Přesmykač kompatibilní s stealth montážním systémem E-Type
  • 135 mm zadní odpružení dw-link 
  • Určen pro 150, možné použít i vidlice 160mm
  • Enduro Max Cartridge ložiska
  • Post mount úchyt kotoučové brzdy.
  • PF92 středové složení pro nízkou hmotnost, odolnost a snadnou údržbu.
  • Kompletní vnitřní vedení hadic a bowdenů a úplná integrace DI2 (včetně baterie). Vyústění z rámu zabraňující jeho odření.
  • Možnost vnitřního vedení ovládání teleskopické sedlovky. 
  • Hmotnost rámu 2900 g (vel. M s tlumičem)

 

V PŘÍPADĚ ZÁJMU O ZAKÁZKOVOU STAVBU NÁS NEVÁHEJTE KONTAKTOVAT.

 

 

 



* povinné položky

DW-link

Systém odpružení DW-link (stejně jako další dva v cyklistice využívané systémy Split Pivot a Delta System) navrhnul a patentoval Dave Weagle, ve volném čase rekreační cyklista. Ten již měl zkušenosti s pružícími jednotkami různých vozidel a tak je pochopitelné, že každou svou vyjížďku přemýšlel nad zdokonalením odpružení svého kola.

Vznikl tak postupně DW-link, který dnes má hned několik patentů, světu totiž přinesl několik nových konceptů a rozměrů. Díky tomu je něco z Weaglova systému uplatněno i v konstruktérství odpružení vozidel. Weagle například jako první na světě charakterizoval pákové odpružení pro jízdní kola.

Jako hlavní problém u celoodpružených kol spatřoval ztráty energie při šlapání a ono pohupování, které činí z celoodpruženého bajku kamion. Jeden z důvodů, proč jsou fully tímto postiženy je podle něj také v nevyvážených silách během pohybu nohou nahoru a dolů a v konstrukci odpružení proto Weagle používá tzv. anti-squat. Ten u aut (např. Lamborghini Gallardo) omezuje výkyv zadní nápravy dolů při akceleraci, na kole eliminuje propružování a ztrátu energie při šlapání, což kolu dává neomezené vlastnosti při zrychlování, prudkém zatáčení v technických úsecích i při jízdě do kopce, ať už vsedě nebo se do šlapání opřete vestoje. Systém plovoucího čepu DW link, který vytváří pomocí dvou hliníkových ramínek virtuální čep, tedy umožňuje pohlcování sebemenších rázů terénu a přitom nereagovat na výchylky šlapání a neobtěžovat jezdce nechtěným propružováním a taháním řetězu za pedály.

Co DW-link odlišuje od jiných, byť podobných systémů (jako je VPP od Santa Cruz) jsou výrazně kratší vahadla. Díky nim dochází k pohybu virtuální osy otáčení - v první části zdvihu jde zadní kolo nahoru, pak směřuje dopředu. Systém však s úspěchem žehlí propružování vznikající váhou jezdce a šlapáním při jízdě umožňuje jedno ze současně nejdokonalejších, ne-li nejdokonalejší nastavení, odpružení k optimální jízdě. Dave Weagle vycházel z faktu, že každý jezdec má své těžiště - teoretický bod ležící před ním přibližně v úrovni jeho pupku. Na základě třetího Newtonova zákona akce-reakce platí, že při pohybu kola vpřed je hmota tvořená jezdcem tlačena dozadu. Proto většina zadních tlumičů jde do komprese při zrychlování a rozjíždění. To je ono nežádoucí pohupování či chcete-li propružování. Něčím podobným jsou postižena; všechna vozidla, proto se používá výše zmiňovaný anti-squat činící pružící jednotku odolnou vůči pohybům těžiště vlivem akcelerace.

Dalším problémem u celoodpružených  jízdních kol je střídavé napínání řetězu vlivem šlapání vzhledem k zařazenému převodu a měnící se vzdálenost mezi středem a osou zadního náboje; DW-link efektivně negativa řazení snižuje. Tlumení přitom není synonymem výkonného pružícího systému; menší komprese tlumení dává tlumiči šanci reagovat na menší nerovnosti a pomáhá trakci v zatáčkách a stoupáních. Odborné články v uznávaných zámořských časopisech již opakovaně vyzdvihovaly DW-link pro vyrovnanost trakce, akcelerace, brzdění a schopnost vyrovnávat i malé podněty s neobvyklou lehkostí a zároveň si zachovat citlivost na velké rázy. Jde o velmi povedený systém, u kterého se například daleko méně projevuje pedal kick back, než u VPP. Navíc celý systém uchvacuje i velmi pěkným designem.

Virtuální DW-link lze proto bez rozpaků označit za novou generaci odpružených systémů. Jednoduché a přesné nastavení, bezchybná funkce a už žádné pocity brždění či propružování při jízdě na fullech. 

Napište svůj názor

Switchblade - rám

Switchblade - rám

Napište svůj názor