Mach 429 Carbon - rám

Mach 429 Carbon - rám Zobrazit v plné velikosti

zrušit výběr

Cena 79 990 Kč

Dostupnost skladem

= 3 Produkty jsou na skladě

Dvě kategorie, jeden vítěz.

Mach 429 Carbon získal ocenění za nejlepší XC 29“ kolo a o rok později vyhrál, Magazine Editor Choice Award za nejlepší 29“ Trail Bike. Mach 429 Carbon získává pódia, kde se objeví, od XC závodů, k největším 24 hodinovkám a vytrvalostním závodům.

Mach 429 Carbon je kolo bez jasně definovaných hranic. V jeho srdci je neuvěřitelně silná závodní platforma, která je zdaleka nejtvrdší a nejefektivnější ve své třídě. V kombinaci s DW-link's® systémem, není nic, co by toto kolo nemohlo zvládnout. DW-Link® odpružení, tlumič Fox přímo upravený pro Mach 429 Carbon a vyrovnaná geometrie, která předčí mnoho konkurentů ve stoupacích a klesacích schopnostech. Hoď nohu přes Mach 429 Carbon a budeš hned vědět, že jsi na nejefektivnějším, nejrychlejším a nejlepším 29“ celoodpruženém kole.


• Plně karbonový rám (včetně zadní stavby) s Pivot hollow core technologií úpravy vnitřní stěny
• Navrženo pro vidlice 100-120mm
• Tlumič Fox Factory Kashima CTD upraven přímo pro Mach 429
• 29-palcová kola
• Kombinace vnějšího a vnitřní vedení bowdenů.
• Enduro Max Cartridge ložiska. 
• Vysoce odolná pogumovaná kůže na spodní trubce a zadní stavbě jako ochrana rámu. 
• Zdvih 100 mm s využitím renomovaného  dw-Link® systému. 
• Post mount úchyt kotoučové brzdy.
• PF92 středové složení pro nízkou hmotnost, odolnost a snadnou údržbu.
• Hmotnost rámu ve velikosti M: 2,6 Kg včetně tlumiče
• K dispozici ve velikostech S, M, L, XL

V PŘÍPADĚ ZÁJMU O ZAKÁZKOVOU STAVBU NÁS NEVÁHEJTE KONTAKTOVAT.



* povinné položky

DW-link

Systém odpružení DW-link (stejně jako další dva v cyklistice využívané systémy Split Pivot a Delta System) navrhnul a patentoval Dave Weagle, ve volném čase rekreační cyklista. Ten již měl zkušenosti s pružícími jednotkami různých vozidel a tak je pochopitelné, že každou svou vyjížďku přemýšlel nad zdokonalením odpružení svého kola.

Vznikl tak postupně DW-link, který dnes má hned několik patentů, světu totiž přinesl několik nových konceptů a rozměrů. Díky tomu je něco z Weaglova systému uplatněno i v konstruktérství odpružení vozidel. Weagle například jako první na světě charakterizoval pákové odpružení pro jízdní kola.

Jako hlavní problém u celoodpružených kol spatřoval ztráty energie při šlapání a ono pohupování, které činí z celoodpruženého bajku kamion. Jeden z důvodů, proč jsou fully tímto postiženy je podle něj také v nevyvážených silách během pohybu nohou nahoru a dolů a v konstrukci odpružení proto Weagle používá tzv. anti-squat. Ten u aut (např. Lamborghini Gallardo) omezuje výkyv zadní nápravy dolů při akceleraci, na kole eliminuje propružování a ztrátu energie při šlapání, což kolu dává neomezené vlastnosti při zrychlování, prudkém zatáčení v technických úsecích i při jízdě do kopce, ať už vsedě nebo se do šlapání opřete vestoje. Systém plovoucího čepu DW link, který vytváří pomocí dvou hliníkových ramínek virtuální čep, tedy umožňuje pohlcování sebemenších rázů terénu a přitom nereagovat na výchylky šlapání a neobtěžovat jezdce nechtěným propružováním a taháním řetězu za pedály.

Co DW-link odlišuje od jiných, byť podobných systémů (jako je VPP od Santa Cruz) jsou výrazně kratší vahadla. Díky nim dochází k pohybu virtuální osy otáčení - v první části zdvihu jde zadní kolo nahoru, pak směřuje dopředu. Systém však s úspěchem žehlí propružování vznikající váhou jezdce a šlapáním při jízdě umožňuje jedno ze současně nejdokonalejších, ne-li nejdokonalejší nastavení, odpružení k optimální jízdě. Dave Weagle vycházel z faktu, že každý jezdec má své těžiště - teoretický bod ležící před ním přibližně v úrovni jeho pupku. Na základě třetího Newtonova zákona akce-reakce platí, že při pohybu kola vpřed je hmota tvořená jezdcem tlačena dozadu. Proto většina zadních tlumičů jde do komprese při zrychlování a rozjíždění. To je ono nežádoucí pohupování či chcete-li propružování. Něčím podobným jsou postižena; všechna vozidla, proto se používá výše zmiňovaný anti-squat činící pružící jednotku odolnou vůči pohybům těžiště vlivem akcelerace.

Dalším problémem u celoodpružených  jízdních kol je střídavé napínání řetězu vlivem šlapání vzhledem k zařazenému převodu a měnící se vzdálenost mezi středem a osou zadního náboje; DW-link efektivně negativa řazení snižuje. Tlumení přitom není synonymem výkonného pružícího systému; menší komprese tlumení dává tlumiči šanci reagovat na menší nerovnosti a pomáhá trakci v zatáčkách a stoupáních. Odborné články v uznávaných zámořských časopisech již opakovaně vyzdvihovaly DW-link pro vyrovnanost trakce, akcelerace, brzdění a schopnost vyrovnávat i malé podněty s neobvyklou lehkostí a zároveň si zachovat citlivost na velké rázy. Jde o velmi povedený systém, u kterého se například daleko méně projevuje pedal kick back, než u VPP. Navíc celý systém uchvacuje i velmi pěkným designem.

Virtuální DW-link lze proto bez rozpaků označit za novou generaci odpružených systémů. Jednoduché a přesné nastavení, bezchybná funkce a už žádné pocity brždění či propružování při jízdě na fullech. 

Napište svůj názor

Mach 429 Carbon - rám

Mach 429 Carbon - rám

Napište svůj názor